ترفندهایی برای داشتن چاپ با کیفیت و ارزان

بدون شک یکی از اجزای جدایی ناپذیر در یک شرکت چاپ و بسته بندی، هزینه ی چاپ است. چرا که نیاز است همه ی این شرکت ها از دستگاه های حرفه ای برای ساخت کاتالوگ، هدایای تبلیغاتی و بروشور استفاده کنند. پس همانطور که شما شاهد هستید، هزینه ی چاپ را می توان مجموع هزینه هایی دانست که هر شرکت چاپ و بسته بندی، باید بابت نیازهای روزانه خود پرداخته و حتی هزینه هایی را نیز بابت برون سپاری کارهای چاپی به شرکت ها بپردازد. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با نکاتی مهم جهت  چاپ ارزان آشنا سازیم.

چاپ ارزان چیست؟

در رابطه با چاپ ارزان نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که معمولا از طریق روش هایی مانند چاپ افست یا چاپ دیجیتال صورت می پذیرد. همچنین بهتر است بدانید که این روش ها برای تولید حجم بالای محصولات چاپی با کیفیت و قیمت مناسب بسیار عالی است و انتخاب مواد چاپ و شرایط قرارداد نیز می تواند بر چاپ ارزان امری تاثیرگذار باشد.

همچنین بهترین‌ راه حل این است که قبل از چاپ با خود بینیدیشید که با چه روشی می توان به چاپ ارزان و یا کاهش هزینه های چاپ دست یافت؟ در پاسخ باید بگوییم که به طور حتم با رعایت نکاتی ساده می توان هزینه ها را کاهش داد که شامل کاهش چاپ، چاپ سیاه و سفید و … می باشد.

روش های دست یافتن به چاپ ارزان چیست؟

هر کسب و کاری مایل است که هزینه های چاپ را کنترل کرده و به چاپ ارزان دست یابد. چرا که بیشترین درآمد خود را هر ساله برای استفاده داخلی، ارسال اسناد به مشتریان خود و یا ارسال پست مستقیم برای اهداف بازاریابی صرف چاپ می کنند. به همین دلیل متوجه خواهید شد که هزینه های چاپ تفاوت قابل توجهی در بودجه کلی شما ایجاد می کند. از جمله روش هایی که با رعایت آن می توانید به چاپ ارزان دست یابید شامل موارد زیر می باشد:

-استفاده از چاپ رنگی را کاهش دهید

کارتریج های جوهر رنگی هزینه زیادی را تولید می کنند، از این رو چاپ رنگی گران تمام می شود. علاوه بر این، چاپ رنگی در مقایسه با چاپ سیاه و سفید زمان بیشتری برای چاپ نیاز دارد. همچنین بد نیست بدانید که تونر رنگی و کارتریج تنها گران نیستند بلکه همه پرینترهای لیزری رنگی نسبتا گران تر از چاپگرهای سیاه و سفید معمولی هستند.

این چاپگرها به عنوان چاپگرهای تک رنگ نیز شناخته می شوند زیرا فقط از دو رنگ سیاه و سفید استفاده می شود. پس در نتیجه اگر به دنبال روشی آسان برای چاپ ارزان هستید تا جایی که می توانید از چاپ رنگی خودداری کنید. چرا که هزینه هر کاغذ با استفاده از چاپ سیاه و سفید بسیار کمتر از چاپ رنگی می باشد. شاید به همین دلیل باید به عنوان یک استراتژی برای چاپ ارزان مورد تشویق قرار گیرد.

چاپ ارزان

-چاپ در دو طرف کاغذ

با استفاده از هر دو طرف کاغذ برای چاپ، می توانید هزینه کاغذ را تا 50 درصد به طور مستقیم کاهش دهید. چاپ دو طرفه که به آن چاپ دو رو نیز گفته می شود، به شما این امکان را می دهد بدون برداشتن دستی و تغییر سمت و بارگذاری مجدد آن در چاپگر به طور خودکار در هر دو طرف یک برگه را چاپ کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما دارای ویژگی چاپ دو طرفه می باشد و به طور همزمان در هزینه ها صرفه جویی می کند.  

-حاشیه ها را کاهش دهید

لازم به ذکر است که هر چه بیشتر حاشیه های خود را افزایش دهید پس در نتیجه محتوای کمتری در صفحه شما قرار می گیرد. برخی از افراد حاشیه های بزرگ تری را برای اهداف طراحی انتخاب می کنند. این در حالیست که برخی دیگر طرح هایی را به کار می برند که به لبه صفحه می رود و اصلا فضایی را برای حاشیه باقی نمی گذارد. با این وجود اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید هزینه های چاپ را کنترل کنید و به چاپ ارزان دست یابید پس نیاز است که از حاشیه های وسیع تر اجتناب کنید.

-با کیفیت پیش نویس چاپ کنید

بد نیست بدانید که اگر هنوز باید اسناد خود را قبل از ویرایش نهایی چاپ کنید، آنها را به عنوان نسخه پیش نویس چاپ کنید. این روش می تواند در زمان چاپ و جوهر بسیار صرفه جویی کند و در عین حال به شما این امکان را می دهد تا نسخه های سخت اسناد خود را بررسی کنید.

-فقط آنچه مورد نیاز است چاپ کنید

اغلب اتفاق می افتد که در بسیاری از شرکت ها کارمندان بدون حذف تبلیغات غیر ضروری، تصاویر و عناوین بزرگ را مستقیما از اینترنت چاپ می کنند. اگر شما بودجه کمی دارید و می خواهید بدانید که چگونه می توان به چاپ ارزان دست یافت پس صفحات غیر ضروری را چاپ نکنید.

-کاهش تراکم چاپ

یک روش بسیار ساده و آسان برای کاهش مصرف جوهر، کاهش تراکم چاپ چاپگر است. چرا که اسناد شما با کاهش تراکم چاپ سبکتر از حد معمول چاپ می شوند اما ممکن است کار خود را نیز انجام دهند. جالب است بدانید که شما می توانید روزانه از این روش برای چاپ ارزان استفاده نموده و شاهد کاهش قابل توجهی در مصرف جوهر خود باشید.

-از چاپ چند صفحه ای بیشتر استفاده کنید

اگر شما بتوانید از چاپ چند صفحه ای استفاده کنید که در آن چندین صفحه روی یک صفحه چاپ شوند تا مصرف کاغذ کاهش یابد، به میزان قابل توجهی هزینه های چاپ را کاهش داده و به چاپ ارزان دست خواهید یافت.

مزایای چاپینتو چیست؟

از مزایای چاپینتو می توان به نکات زیر اشاره نمود:

چاپینتو با هزینه کمتری خدمات چاپ ارائه می­کند

-شما به وسیله چاپینتو امکان سفارش در حجم بالا را خواهید داشت.

-با انتخاب چاپینتو، می توانید محصولات چاپی خود را با کیفیت بالا تولید کنید.

-همچنین به دلیل اینکه شما چاپینتو را انتخاب کرده اید، پس زمان تحویل سریعتر خواهید داشت